Leveransmodeller.

Kundservicelösningar där du vill ha dem – hemifrån, onshore, nearshore eller offshore.

Skräddarsydda leveransmodeller för dig

Vare sig du väljer flexibilitet med Work at Home-alternativet, föredrar den lokala närvaron med Onshore-lösningar, vill kunna marknadsexpandera från samma supporthub med Nearshore, eller siktar på maximal kostnadseffektivisering med Offshore, så har vi expertisen och verktygen för att förvandla din support till en framgångsmotor. Vårt kompletta utbud gör att du kan välja eller kombinera de leveransalternativ som passar dig bäst. Kontakta oss idag så hjälps vi åt att skräddarsy en vinnande strategi!

Flexibilitet

Work at Home

Välkommen till framtiden, där ditt företag tar del av fördelarna med att hela- eller delar av teamet jobbar hemifrån! Många kom i kontakt med Work At Home (WAH) för första gången under pandemin, men faktum är att våra ISO 27001-certifierade WAH-lösningar har utvecklats, använts och uppskattats globalt i snart fyra decennier. Leveransmodellen medför den ultimata flexibiliteten, vilket är varför vi och våra klienter ser den som ett fortsatt viktigt alternativ.

Oavsett om du är en mindre verksamhet som behöver expandera, en medelstor organisation som vill öka flexibiliteten, eller en stor verksamhet som behöver skala upp – vi hjälper dig dit!

Foundever utnämndes återigen till ledare inom hybridlösningar av ISG år 2023!

Några av föredelarna med WAH är:

En flexibel arbetsstyrka:

Era volymvariationer välkomnas med öppna armar av våra WAH-team eftersom obekväma abetstider och så kallade “split shifts" är uppskattade i mycket större utsträckning än on-site.

Hållbar work/life balance:

När anställda har möjlighet att balansera arbete och privatliv skapas en positiv arbetskultur, vilket i sin tur leder till ökad lojalitet och minskad personalomsättning.

Obegränsad talangpool:

När hela Sveriges talangpool står till förfogande öppnas helt nya möjligheter för att hitta rätt personer till uppdraget. I dagsläget ser vi upp till 300% fler ansökningar på remotetjänster.

Säkerhet:

Vi förstår vikten av säkerhet. Våra WAH-lösningar är ISO 27001-certifierade, och är utformade med de senaste säkerhetsprotokollen för att skydda din- och dina kunders data.

Nära hem

Onshore

Prioriterar du en lokal närvaro och att enkelt kunna besöka oss? Eller verkar ditt företag inom den offentliga sektorn eller samhällskritiska funktioner? Då är vår traditionella onshore-lösning för dig! Foundever driver din kundservice på hemmaplan i någon av våra lokala produktionsorter medan du fokuserar på din kärnverksamhet.

Trots att verksamheten inte flyttas utanför landets gränser brukar våra kunder spara upp till 20% av kostnaden när de lägger ut den till oss, jämfört med att driva den inhouse.

Våra call center i Stockholm, Göteborg, Kalmar, Dals-Ed och Sveg lever alla upp till en hög kvalitet- och säkerhetsstandard, och de erbjuder bra reseförbindelser. Mer information om vår lokala närvaro och individuella produktionsorter finns på Om oss.

Snabb ramp-up och lokal rekryteringspool
Givetvis finns det största antalet svensktalande i just Sverige, vilket gör att en storskalig rekrytering av enspråkig support snabbast görs onshore.
Tonalitet i detalj
Till synes små språkliga detaljer kan vara svåra att direktöversätta, och för många företag är tonalitet en stor del av varumärkesbyggnaden. Onshore är ett bra alternativ om du vill säkerställa att inga nyanser försvinner i kundinteraktionerna.
Lokalkännedom
En stark lokalkännedom gör det enklare att gå utanför boxen och erbjuda det lilla extra; ärenden om försvunnet paket hjälps exempelvis av kunskap om svensk postgång eller flyttanmälan. Verkar du inom en specifik stad, eller är kanske en kommun, då är lokalkännedom A och O!

Kontakta oss för att skräddarsy en kombinerad leveransmodell!

Kostnadseffektivisering

Nearshore

Nearshore är en guldgruva av fördelar genom att balansera tillgänglighet och kostnadsbesparing, och i de flesta fall är en centraliserad nearshore-lösning det optimala valet för en kundtjänst med många olika språk.

Besparingar kan göras genom att till exempel lägga norsk kundservice i Sverige, eller att den sköts från någon av våra central- och sydeuropeiska flerspråkiga hubbar. Utöver våra geografiskt nordiska siter levererar Foundever till exempel även nordisk support från Larnaca, Cypern. Nordbor och andra Européer flyttar till soliga Cypern i 6 månader upp till flera år, för att utföra samma arbete som hemma men i ett varmare klimat. Den välfungerande work/life-balansen gör att dessa siter i regel har lägre attrition och högre eNPS.

Vanligt är att kombinera denna lösning med onshore, där onshore är basen och nearshore fungerar som ett tillägg. Detta gör att stora ramp-ups kan fortlöpa obehindrat i och med den breda talangpoolen på hemmaplan, samtidigt som totalkostnaden minskar.

Våra globala processer säkerställer att vår höga kvalitet och säkerhetsstandard bibehålls på alla siter runt om i världen, så supporten förblir densamma – men till ett mycket lägre pris.

Varför nearshore?

  • Ekonomisk besparing
    Jämfört med att behålla verksamheten onshore kan du spara upp till 40% genom att lägga den nearshore.
  • Multinationell språktillgång
    Nearshore ger tillgång till många olika språk och kulturer som berikar och diversifierar teamet och dess expertis.
  • Liknande tidszoner och realtidsinteraktion
    Till skillnad från många offshore-lösningar möjliggör den minimala tidszonskillnaden inom nearshore-lösningar realtidsinteraktion.
Maximal besparing

Offshore

Har du höga volymer, många språk, och generösa öppettider? Är kostnadsoptimering en stark drivkraft? Då kan offshoring vara det ideala alternativet för dig!

Från Norden är det vanligt att outsourca backoffice och andra administrativa uppgifter offshore, men vi erbjuder även våra andra tjänster, såsom engelskspråkig kundtjänst och teknisk support. Det är även möjligt att implementera översättningsverktyg för mail och chatt, vilket gör att nästan alla världens språk kan hanteras offshore.

Tillgänglighet 24/7:
En av de mest uppenbara fördelarna med offshore-lösningar är den globala tillgängligheten; teamet arbetar över olika tidszoner, vilket innebär att du kan erbjuda support 24/7.
Minskade kostnader:
En annan tydlig fördel med offshoring är den stora kostnadsbesparingen som görs; våra kunder brukar spara upp till 65% med denna modell!
Storskalig kapacitet:
Offshore-lösningar ger ditt företag möjlighet att hantera storskalig kapacitet och flexibilitet. Detta skapar en dynamisk arbetsmiljö där du kan hantera variationer i volymen utan att kompromissa med kvaliteten.

Vet du inte vilken leveransmodell som passar ditt företag bäst? Det gör vi. Kontakta oss idag och ta reda på det!

Vill du att supporten är
nära?
kostnadseffektiv?
automatisk?
hybridlevererad?

Kontakta oss

Är du på jakt efter en outsourcing-partner för din kundservice? Kontakta oss redan idag så tar vi fram en skräddarsydd offert för just ditt företags behov!